Saturday, March 26, 2011

roti jala versi R2 701....

Salam....
ayat skema aku....semoga korang semua sihat lah yerk....heheheeh...
semlm aku dok layan fb cam biasa lah kan...pastu ternampak ler kak lelord-mamanajla ade postkan gambau roti jala nie...pergh........namapak je dh sedap..pe lagi..menjalan operasi lah kan...

Dgn pantas aku berlari ke dapor...w/pun tk ler jauh mana pun...saje je wat gempak..ikikiki....aku geledah dlm kitchen kabinet aku tu...kuarkan segala bhn nk menjala nie kan....mula2 aku wat kuah kari yg super simple dimple...hehehe....sementara nk tungguh kari aku ni mendidih...trus le aku wat menu penting aku nie...tepung jala lah kan...iyer ke ayat aku nie...belasah je lah...dh siap segala bagai..n kuah pun dh ready...waktu lunch pun tiba...kena ler stop dulu kan...letak ler tepi dulu...makan itu penting...heheehe....

So, lam kol 3 aku dah start menjala dah...korang mesti terfikir aku guna acuan kan...no..no..no..no....aku guna botol air susu jer....aku tebuk satu lubang kt tutup dia...kalo korang nk guna botol air mineral pun bleh jugak...hehehe....tu cam yg aku snap tu....korang jgn ingat dlm tu air susu...tolong yerk....tepung roti jala lah tu...kikikiki....dah botol air mineral aku tkde..aku guna je lah apa yg ada...kikiikik.....


Sorry lah yerk...tk le cantik mana pun kan..tp boleh ler kalo nk lepas gian makan kan...yg penting rasanyer sedap...bg aku n family aku ler...hehehe....



 amcam?...menarik kan?....tk payah aku nk fikir mana nak cari acuannyer....guna je lah apa yg ade...cuma perlu di kreatif kan sajer...so ni gambau yg telah siap tunggu masa aku nk masuk mulut jerk....hehehe...


Nampak jugakkan jala nyer...hehehe.....

So dh sampai penutup dah....ooooooooppppppppssssssss............resepinyer?....mudah sgt...kuah kari korang wat lah yerk...ni resepi roti aku....
bahan2nyer
4 senduk tepung gandum
sebiji telor
serbuk kunyit ikut suka
secubit garam
dan air secukupnyer...

Caranyer
Campurkan semua kecuali air....pastu baru masukkan air sedikit2...till agak2 cair dan tk terlalu pekat...pastu tapis....dh bleh masak atas kuali lah yerk....

itu saja resepinyer...hehehe.....pun simple jugakkan...aku tk tau ler org lain wat camne...hehehe...akhir kata korang jaga diri dan semoga kita semua diberkati dan selamat mencuba....wassalam...

No comments:

Post a Comment